Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg under oktober 2009

Av Sandra - 27 oktober 2009 19:06

Nu mina kära vänner är det inte långt till advent och julen står sedan inför våra fötter.. Har fått lite julfeelings så nu ikväll lyssnar jag på julsånger... Tommy Körbergs röst ljuder ut genom högtalarna och är inte det jul så säg.. Man kan nästan känna doften av clementiner, kanel och julbord.. All värme som befinner sig under julen, jag älskar verkligen julen. Förra året var ingen vidare så detta året ska minsann bli bättre, kan dock inte bli mycket sämre än förra.  Så nu blickar vi frammåt och få försöka se ljust på den tid som man fick med de som gått bort från oss. För det är ju faktiskt så att julen är inte positivtladdad för alla utan vissa önskar att julen aldrig skulle komma (inte julen i sig men alla högtider då man är ledig) och det tycker jag är så synd.. Jag önskar att alla få känna på känslan av kärlek, värme, trygghet och närhet, alla dessa känslor hinns med under olika högtider, inte minst under julen ;).


Det var lite svammel och jag förstår om ni undrar men ja jag längtar till julen ;). 


Annars idag så har var jag först på en föreläsning om Genus, vilket hade kunnat vara väldigt intressant men ack nej. Föreläsaren var ingen höjdare och fick inte med sig sin publik, tyvärr.. Annars så tycker jag att det kan vara riktigt intressant, hon är säkert riktigt kunnig inom sitt ämne men eftersom att hon inte fångade upp mig med flera så orkade man inte heller lyssna på henne. Det var väldigt entoningt och teoretiskt.. Hade hellre sett lite värderingsövningar och kanske lite samtala med grannen om detta..  Men vi gör alla på olika vis och detta var hennes ;). 


Sedan så var jag och Maddox ute och gick med Kristina och hennes ursöta lille Oscar, härligt att träffas. Det var en härlig höstdag med strålande solsken, sådana önskar vi fler av nu i höst ;).


Nej mina kära vänner nu ska jag dra en runda med snabeldraken (dammsugaren ;)).


Ha det så bra!

Många kramar

Sandra

Av Sandra - 18 oktober 2009 19:16

Hej!


Nu har jag haft en sådan tid då jag kännt att jag inte hunnit med att uppdatera min lilla blogg. Det har hänt så mycket, sena kvällar på jobbet, utbildningar, varit hemma i småland, varit i Oslo och så vidare..


Denna helgen har varit riktigt härlig, för det har inte varit mycket planerat även om jag fått väldigt mycket gjort.. I fredags kväll var vi bortbjudna till våra grannar, de serverade fondue. Riktigt spännande och gott! Hade aldrig provat det tidigare men måste garanterat göra det igen ;). Tack för en trevlig kväll!


Igår förmiddag så var jag och Maddox ute och gick med Malin och Nelly. Maddox han tycker att alltid att det är lika skoj att träffa Nelly och leka lite men i går var han inte lika på utan det var mer hon som höll i gång. Skulle jag någongång får för mig att skaffa en blandis så skulle det vara en blandning av henne och Maddox, det hade utan tvekan blivit fina valpar.. Hon är en schäfer med lång päls och en riktigt höjdare på lydnad.. Sedan var vi bortbjudna till ett par andra kompisar i går kväll och då åt vi hembakt pizza, gjord på en köpt botten. Smidigt att slippa kladda med degen och riktigt god var den dessutom. Är inte så mycket för halvfabrikat annars men den var faktiskt riktigt god.  


Har jag tagit tag i vårt tredjerum. För visst är det konstigt att all "skit" samlas i detta rum så att man knappt kommer in i det till slut. I dag kände jag mig i städtagen så det blev detta rum som blev mitt projekt och fint blev det :). Är hel nöjd, därav klappar jag mig själv på axeln ;).. Ångrar i efterhand att jag inte gjorde en före och efter bild på rummet.. Men samtidigt så kom jag på att jag inte hittar laddaren till kameran så jag kan dessvärre verken ta några bilder eller ladda över dem till datorn :(.. Men jag hittar den nog snart igen..


Nu börjar det minsann dofta kladdkaka i hela huset, kocken nere i köket skulle göra något gott till tv-tittandet om en liten stund :).


Nu bränner jag även alla fotografier från datorn till en backupskiva, viktigt så att man inte lyckas bli av med alla foton. Har blivit det en gång och det gör jag aldrig om, det är så tråkigt..


Nej nu ska jag ner och titta på tv.


Vi höres snart igen!

Kramar

Sandra


Av Sandra - 4 oktober 2009 21:12

Hej!


Helgen har varit fartfylld och härligt är det. I går var jag först på stan med en kompis och sedan var det en lång och blöt promenad med Maddox. Senare på kvällen så var jag iväg och firade ett par kompisars födelsedagar, det var riktigt skoj. Eftersom att jag skulle upp tidigt i morse och köra så fick jag ta det lite lungt med både alkoholen och klockan ;). Trevligt var det varje fall. Eftersom att Kristoffer jobbade så kom han så hjärtligt och hämtade mig sedan efter han slutat. Tillbaka till dagens upplevelser :). Klockan skulle ringt vid 5.30 men en annan vaknade alla redan vid 5 och var sedan rädd att försova mig.. Så det var ju ingen idé att somna om. Eftersom att det blåste riktigt rejält i natt så funderade jag först på om det kanske inte söktävlingen skulle bli av idag men när jag kom fram till Yngsjö där vi idag var så blåste det nästan ingenting. Det var spännande att vara med och se hundarnarbeta så flitigt må jag säg. Första "legan" eller gömstället som man även kan kalla det för, låg jag i ett rör som var nedgrävt i marken helt dolt och la mig nästan så skönt att jag höll på att somna och då ska det tilläggas att det verkligen inte var mjukt och inrett i röret utan väldigt obekvämt men det hårt. Men en annan höll på att somna ändå ;). Sedan höll man sig vaken och hundarna var riktigt duktiga. Det var en riktigt trevlig dag och man blir så sugen på att börja arbeta så här med sin hund men det krävs otroligt mycket arbete för att få upp sin hund att få en så bra kondition, lägreklass har en sökruta på 100 meter lång och 50 meter bred på varje sida av stigen och sedan högreklass ökas rutan med 100 meter och elit ännu 100 meter.. Så hundarna lär både trötta och nöjda efter dagens arbete.


Nu ringde K precis så jag ska åka iväg och hämta hem honom, det blåser ju ute så att man kan tro att snart taket lyfter så att cykla är ingen höjdare..


Ha det fint!

kramar

Av Sandra - 2 oktober 2009 19:37

Hej på er!


Tänk så mycket kärlek en hund, eller kanske egentligen husdjur i stort, kan ge. För mig så är det givetvis min stora ögonsten Maddox som ger mig/oss så otroligt mycket kärlek. Tänk; en hund är ingen som dömmer, den placerar inte människor i fack med mera. Hunden älskar dig för precis den DU är, du kan vara hur rik som helst bor flott med betjäntar eller så kanske du inte ens har ett eget hem utan bor på gatan och kanske inte ens har mat för dagen hunden älskar dig för det. Den ÄLSKAR dig för precis den du är. Ser upp till  dig och accepterar dig som en i flocken, helst som ledare dock ;).  Att jag kom på denna tanken var när jag precis var nere och träffade min plutt, när jag kom ner för trappan så möter han mig övelycklig och kelar och myser som igen annan kan. Lägger man sig ned på golvet med honom och leker en stund så är han verkligen i sitt esse ;)..


  
Älskar dig min "fis"..


Nej mina kära vänner nu ska jag inte svamla mer om min älskade vovve utan ner och mysa med honom och sambon lite oxå ;).



Ha en fortsatt härlig fredagskväll!

Kramar

Sandra

Ovido - Quiz & Flashcards