Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 11 november 2009

En annan generation ?!

Av Sandra - 11 november 2009 19:26

Hejsan hej!


Har precis kommit hem från en dator utbildning som vi haft med jobbet och i dag diskuterade vi källkritik, riktigt intressant för vad kan man egentligen hitta på nätet om man inte själv är lite källkritisk?! Det finns massor med bra information på nätet men samtidigt så finns det mycket som inte är sant och mindre bra saker.. Därför anser jag att man borde använda lite sunt förnuft och kolla källorna till sidorna.. Sedan kom vi in på ett sidospår och började prata om bloggande och facebook och eftersom att vi är i olika åldrar så har vi väldigt olika tankar om detta att dela med sig till sina vänner offentligt på en sida här inne på internet. Jag ser inga som helst konstigheter med det, tycker att det är ett enkelt sätt att hålla kontakten med sina vänner och andra vänner man skaffar sig genom olika intressen. Medans någon absolut inte kunde förstå hur man kunde skriva om saker man gjort och sånt på en blogg. Det var som jag sa att i bloggen väljer man helt och hållet själv om vad man ska skriva och vad man vill nämna. Jag tycker inte att man ska vara som en öppen bok, medans säkert någon annan inte har några som helst problem med det.. Ja alla är vi olika och det är ju tur det, vi kom iaf fram till vi är olika generationer och därav har vi olika tankar om detta.. Det är skoj med diskussioner som man vanligtvis kanske inte har..


Nu ska jag in på facebook en sväng, inga av er som har det?! Några av er vet jag men kanske att man kan hitta några fler vänner ;)..


Ha det fint!


Kram Sandra

 
 
Sara

Sara

13 november 2009 08:52

Ja det är nog en annan generation. Men visst har internet mörka sidor. Det måste man ju vara medveten om. Men väldigt många bra sidor också man borde utnyttja. Åh det går ju bra om man är medveten om de mörka sidorna liksom.. mm.. intressant fråga!! kram på dig!

http://www.saragolosa.blogg.se

 
Emelie

Emelie

14 november 2009 21:08

Ja, det är viktigt att tänka sig för vad man skriver på nätet. Men det är onekligen kul att kunna följa sina vänner också och allt för opersonlig är ju inge kul om man är heller. Inte alltid en lätt balansgång. Vi måste bli facebookkompisar oxå! Kram på er

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

14 november 2009 22:49

Jodå!.. jag är oxå med på FB. Håller med... man skriver ju bara sådant i bloggen och på FB som man tycker det är ok att alla läser... resten behåller man ju själv. Ha det gott! Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

15 november 2009 21:27

Jag heter Fracke i efternamn, så nu är det bara att leta ; )
Kramar

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards