Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2009

Att vara figurant = kurragömma..

Av Sandra - 4 oktober 2009 21:12

Hej!


Helgen har varit fartfylld och härligt är det. I går var jag först på stan med en kompis och sedan var det en lång och blöt promenad med Maddox. Senare på kvällen så var jag iväg och firade ett par kompisars födelsedagar, det var riktigt skoj. Eftersom att jag skulle upp tidigt i morse och köra så fick jag ta det lite lungt med både alkoholen och klockan ;). Trevligt var det varje fall. Eftersom att Kristoffer jobbade så kom han så hjärtligt och hämtade mig sedan efter han slutat. Tillbaka till dagens upplevelser :). Klockan skulle ringt vid 5.30 men en annan vaknade alla redan vid 5 och var sedan rädd att försova mig.. Så det var ju ingen idé att somna om. Eftersom att det blåste riktigt rejält i natt så funderade jag först på om det kanske inte söktävlingen skulle bli av idag men när jag kom fram till Yngsjö där vi idag var så blåste det nästan ingenting. Det var spännande att vara med och se hundarnarbeta så flitigt må jag säg. Första "legan" eller gömstället som man även kan kalla det för, låg jag i ett rör som var nedgrävt i marken helt dolt och la mig nästan så skönt att jag höll på att somna och då ska det tilläggas att det verkligen inte var mjukt och inrett i röret utan väldigt obekvämt men det hårt. Men en annan höll på att somna ändå ;). Sedan höll man sig vaken och hundarna var riktigt duktiga. Det var en riktigt trevlig dag och man blir så sugen på att börja arbeta så här med sin hund men det krävs otroligt mycket arbete för att få upp sin hund att få en så bra kondition, lägreklass har en sökruta på 100 meter lång och 50 meter bred på varje sida av stigen och sedan högreklass ökas rutan med 100 meter och elit ännu 100 meter.. Så hundarna lär både trötta och nöjda efter dagens arbete.


Nu ringde K precis så jag ska åka iväg och hämta hem honom, det blåser ju ute så att man kan tro att snart taket lyfter så att cykla är ingen höjdare..


Ha det fint!

kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards