Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 28 december 2009

God jul och Gott nytt år!!

Av Sandra - 28 december 2009 22:00

God Jul och Gott nytt år kära bloggläsare!!


Denna månaden har verkligen varit hektiskt och mycket har hänt.. det har varit mycket på jobbet men nu är det faktistk rikgtigt skönt med jullov.. Äntligen börjar det kännas att man är ledig och ska vara ledig ett tag till framöver.. Drömde i natt att jag skulle varit på jobbet vid 07.00 men vaknade inte förrens vid 07.30, men så vaknade jag till och insåg det härliga faktum att jag är ledig i nästan två veckor till :)... Sååå gott! Man behöver verkligen ta igen sig ;).. Mycket annat har även snurrat i mitt huvud så därför har det inte blivit av att jag bloggat.. Men nu när vi kommit hem efter allt julfirade och mys med familjerna så känner jag äntligen ro att sätta mig ner och skriva ett par rader.. Hoppas att ni haft en härlig jul, själva så har vi denna julen kunnat njuta bra mycket bättre än föregående jul och det var skönt, nu hoppas vi på ett härligt och bättre nytt år och jag kan lova er att mycket kommer att hända, många omställningar kommer att ske ;).. Kommer säkert tillbaka till det om ett tag här i bloggen, för er som inte alla redan vet om det vill säga ;).. Den som väntar på något gott..... Första julen på länge som vi fick fira med snö och ingen var gladare än jag, helt underbart att kunna pulsa omkring i snön.. På tal om snö, nu är det inte såå lång tid kvar tills vi ska åka till Åre vilket ska bli riktigt härligt, Maddox ska med och han kommer nog att njuta som fisken i vattnet, hoppas bara att det inte är FÖR kallt så att han fryser. Nog att han har päls och lite underhudsfett men han är ju inte van vid så mycket kyla efter att ha levt här nere i skåneland ;)..


I går när i skulle åka hem så följde min brorsdotter med på lite "semester" till Kristianstad. Idag har vi shoppat och i morgon så ska vi till badhuset och bada så det är en massa mys på G..


Några tråkiga nyheter att komma med har jag oxå, Maddox mormor har gått bort och även en av hans bröder.. Jag blir såå ledsen att det är svårt att sätta ord på det. Det var nämnligen så att när vi valde valp så valde vi mellan Maddox och denna brodern som nu gick bort och i efterhand så kan man ju egocentriskt ser på det att vi valde rätt.. Men det är så hemskt för hans matte och husse, man ska absolut inte behöva bli av med sin älskade hund vid så unga år, han blev bara 3½ år.. Jag är överlycklig över att Maddox är frisk, kry och inte minst pigg och elert, peppar peppar ta i trä.. Har dock varit lite orolig för hans ätande av sin egen mat under julen men han har dock fått mycket tilltugg av bland annat köttbullar, prinskorvar och skinka så det kan även vara därför han ätit lite sämre av sitt egna foder.. Det som väntar på något gott, och det kan jag säga att min älskade fyrbenting är väldigt duktig på ;).. Men nu är vi hemma igen så ordning och reda :)..


Nej mina kära vänner nu har jag låtit mina tankar fara i väg en stund så nu är det nog snart dags att inta bingen för att orka med en hel dag i morgon men bad och allt vad detta kan innebära ;)..


Ha det så bra

och

GOTT NYTT ÅR!


Kramar

Sandra


Ps. några julkort har jag inte heller skickat detta året, men tack kära vänner för de vi fått! Ds.

 
 
Sanna

Sanna

31 december 2009 10:15

Gott nytt år!

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Emelie

Emelie

1 januari 2010 21:46

Gott Nytt År önskar jag er! Hoppas Maddox-fisen äter som han ska nu. Som sagt; lite gott i maten skadar inte! Kraaaam Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards