Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 8 januari 2010

Jag är såååå lycklig!!

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!


Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju orolig till tusen om vad det kunde vara. Men tanke på vad som har hänt hans kullsyskon och föräldrar så befarande man nästan det värsta innan vi fick se röntgenplåtarna och provsvaren.. För dessa mina kära vänner var helt och då menar jag helt felfria.. Så underbart skönt och vilket lättnad sedan, han är inte dålig min plutt utan bara riktigt "kräsen" eller vad man ska kalla det för han är verkligen inte förtjust i sin mat. Det var allt vi kunde komma fram till när vi såg all plåtarna var jättefina och provsvaren låg inom sina gränser när vi ändå var i gång så kollade vi samtidigt lever- och njurvärden och även de var hur bra som helst så jag var aningen lättad i själen och orosstenen som tyngt mig ett tag försvann som en vindpust. Vilken känsla.. Har inte varit hos veterinären sedan förra året när jag var där och avlivade Molick så det var verkligen skönt att komma där i från och veta att vår hund är primafrisk bara lite "trött" på sin mat.. För saken hör till den att han har inte haft maten så länge, bytte foder på honom i höstas för han inte längre tycktes tycka om sitt dåvarande foder..


Fick tipset från den mycket kompetenta och otroligt trevliga veterinären som vi hade, Christopher, att vi kunde lägga i ett par stycken bitar katttorrfoder för att se om han tycker att det blir smaskigare.. Sagt och gjort gjorde vi det när vi kom hem och nu har han ätit upp sin frukost ;).. Inte omöjligt att han även känner av att matte inte längre har någon rädsla över att han inte äter för att han ska vara sjuk, kanske var det bara min oro han spelade på.. Nu ska vi försöka fortsätta och se om han fortsätter och äta denna mat om inte annat så ska vi byta till ett färskfoder som tydligen inte "någon" dissar.. Så vi får väl se..


Efter att vi kom hem från vererinären så gick vi en härlig långrunda och jag fotade min älskling så här kommer han!

Pigg och elert flyger han som en vind över åkrarna..


Mattes gull i full fart!


Solen lyste så fint så jag kunde inte hejda mig för att ta några poseringsbilder ;)..

 

       

Vi var nere hos ett par kompisar i Åhus härrom dagen och Maddox fick då en liten "vovve" som han nu vårdar så fint.. Så fort han varit ute så springer han inte och letar upp sin lilla valp och bär runt den en stund och givetvis så putsar och myser han med den.. Han tycker det är såå mysigt..


Ha det så fint!!

Många Kramar

Sandra och Maddox

 
 
Emelie

Emelie

8 januari 2010 18:31

Tror nog att det kommer att funka mycket bättre med maten nu när du kunnat släppa din oro. Härliga bilder på er fis! Kraaaam Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

8 januari 2010 20:40

Hej, förstår din glädje i en frisk hund!!!
Läste att du nämner färskfrusen mat och jag kan bara varmt rekommendera detta. Vår Zero (Fina Rossinas Fine Faust) var riktigt svårflirtad vad gäller foder fram till strax efter förra årsskiftet. Han åt nästan aldrig upp trots diverse "gott" i torrkulorna. Och dom mängder vatten han fick hinka i sig för att kunna ta om hand de stora mängder torrfoder som en hund i Berner-storlek ska ha, var enorma.
Sedan cirka 1 år tillbaka får han Nordic färskfrusen mat och han har a l d r i g lämnat ens en smula, slickar skålen ren. Visst det kostar något mera än torrfoder med lite kvalitet, men som matte o husse är det fantastiskt att se sin hund verkligen "gilla käket".

 
Ingen bild

Marie Carlsvärd

8 januari 2010 20:46

Hej, och grattis till er friska hund!!
Du skriver om färskfrusen mat och jag kan bara varmt rekommendera detta om Maddox är en lite kräsen kille. Vår Zero (Fina Rossinas Fine Faust) var milt uttryckt "skitjobbig" med maten tills för ett år sedan, då vi bytte till Nordic färskfrusen mat. Nu äter han med frisk aptit, lämnar aldrig ens en smula och slickar skålen helt ren och vill genast ha mera:-). Som matte o husse är det härligt att se sin älskade hårboll "gilla käket".

Ha´re gott!

 
Ingen bild

Annica & Aleya

9 januari 2010 20:26

Åh vad skönt att allt var bra! Vad fin han är, och så underbart härliga bilder! vad still han ligger och posar, tänk om Aleya kunde ta efter det. Han kunde kanske visat henne hur man gör? haha..kram

 
Sara

Sara

12 januari 2010 09:47

Vilken tur att det bara var maten det var fel på! Förstår att du blev glad! Kram Sara

http://www.saragolosa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Av Sandra - 28 december 2009 22:00

God Jul och Gott nytt år kära bloggläsare!!   Denna månaden har verkligen varit hektiskt och mycket har hänt.. det har varit mycket på jobbet men nu är det faktistk rikgtigt skönt med jullov.. Äntligen börjar det kännas att man är ledig och ska v...

Ovido - Quiz & Flashcards