Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Till minne av Molick!

Av Sandra - 25 november 2009 17:59

Hej gott folk.


I går var det ett år sedan vi tog bort vår lilla ögonsten Molick! Så dagens blogg går mestadels i hennes tecken.. Tänk vad man saknar den lilla filuren och hennes egensinniga sätt att var.. Ja hon var minsann som ingen annan, det var en dam som visste vad hon ville, även om hon lydde sin matte och husse.. Även om vi har Maddox här hos oss och är överlyckliga för det så saknar man den lilla hönan som alltid ville komma och mysa i famnen. Hon skulle alltid vara där man själv var. Låg hon och sov i soffan och jag var i köket så gruffade, gruffade och skällde till tills man kom och tog ner henne, detta givetvis eftersom att hon inte vågade hoppa ner.. Fiskbullar, leverpastej och stuvad spenat var hennes största passion, och kunde äta hur mycket som helst kändes det som ;).. Under hennes sista år hittade hon även en annan favorit, köttben, som hon gärna knagde lite på.. Ju större desto bättre, hade Maddox fått ett i storlek till honom och hon ett i storlek till sig så var hon genast framme och skulle ha hans ben i stället, han var lika glad för det, och tog då istället hennes lilla.. Hon var misnann en liten prinsessa.. Här kommer ett par bilder..

      

Molick åhus

Molick älskade att vara vid havet, så där var vi ofta. Inte för att hon badade men för att fröken älskade att springa i sanden och ligga och sola..


Molick röd matta

Att posera var ännu en sak som hon gärna ställde upp på. Det syntes så väl att hon trivdes som fisken i vattnet..


Molick

Det är inte utan att man blir sugen på att skaffa en liten igen..


Nu i från min lilla prinsessa till något helt annat..


Helgen som gick var vi på Lars Winnerbäck konsert och jag kan bara ge den högsta poäng, den var riktigt grym! Vi stod nästan längst fram och hängde med i varje låt som sprudlade ut genom högtalarna, en underbar känsla! Det är roligt med Winnerbäck för han drar en otroligt bred publik, det var folk i alla åldrar.. Som sagt en helt underbar konsert, så är han i era krokar och spelar så  kan jag gladeligt rekommendera er att gå på konserten..


Nu förresten kära vänner är det mindre än en månad kvar till julafton och för min del innebär det oxå ledighet och det ska bli riktigt skönt!!


Ha det fint!

Kramar


 
 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

28 november 2009 15:08

Så söt hon var lilla Molick. Var hon en Powder puff?
Det är såå hemskt när man tvingas ta beslutet att låta sina fyrfota vänner somna in. Förstår att ni saknar henne.
Trevlig Adventshelg! Kram

http://bernergossar.dinstudio.se

 
Emelie

Emelie

29 november 2009 19:46

Ja hon var verkligen en riktig liten prinsessa! Kram Emelie

http://finarossinas.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards