Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg den 16 januari 2009

Av Sandra - 16 januari 2009 18:04

Hej kära bloggläsare!

Nu är det helg igen ;). Tänk vad veckorna rinner iväg.. Veckan som gått har vi på jobbet arbetat alla barnens positiva känslor som framkommer under julledigheten. Låter kanske lite naivt att låta barnen enbart berätta om positiva känslor men jag anser att de får barnen att växa och våga att prata inför en grupp om det är något roligt de ska berätta om, (hade de haft några negativa känslor så hade vi givetvis fått prata om dessa också ;) ). Idag har vi även gjort en lite mer grundlig städning än vad vår lokalvårdare (eller vad det nu för tiden kallas;)) har tid till att göra, så det var damsugning av soffor och mattor blandannat. . På min tid när jag städade en förskolan för riktigt rikitgt länge sedan så hette det nämnligen lokalvårdare... Strunt samma..  


I helgen ska det tydligen hålla i sig med det kyliga vädret så förhoppningsvis kan man ta sig en tur på skridskorna. Det hade varit rikitgt härligt, Maddox kanske oxå vill med ut på isen fast vi får väl se så att det isåfall inte enbart är blankis för då halkar han nog och det skulle vara rikitgt tråkigt om han får en sträckning.. Men blankis är det absolut bästa när man tänker åka skrillor.. Få kanske ta och grilla lite vid strandkanten också.. Jag älskar när det är lite kallt och soligt, samtidigt som jag även älskar sommaren med sol och värme!

Var bara tvungen att sätta in en solnedgångsbild för det är så vackert.. 


Nej nu ska jag inte svammla något mera ;) utan fylla på mitt härliga glas med lite mer rödvin och sätta mig framför burken en stund..


Ha det så bra och trevlig helg!

Kramar Sandra

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards