Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Sandra - 2 april 2009 21:53

Grattis min älskade plutt som idag fyller tre år..





Matte köpte två nya leksaker :).. En där man kan få massor med godis ur och en "basketboll" med snören runt. De var väldigt uppskattade när jag nu ikväll kom hem efter en lååång dag på jobbet... Ska inte gå in på det men över 12 timamr blev det :S, så nu snart ska det bli skönt att sova för att i morgon börja super tidigt. Men vilket även betyder sluta tidigt :)! Maddxo har varit lite "dålig" eller något liknande.. för han har inte ätit något vidare den senaste tiden och emellanåt spytt galla och vitt skumm.. Så matte blir genast en hönsmamma som undrar vad som är fel.. Jag ringde vet. och de visste ite så mycket utan ville att vi skulle komma in och göra lite prover.. Men först tänkte jag att jag avmaskar honom eftersom att de även kan spy av detta.. Men nu när denna kuren var över så spydde han igen.. Han spyr ingen mat, det lilla han äter förtillfället utan bara det andra läskiga.. I morse så spydde han igen och jag flög upp ur sängen (sånt får mig verkligen att komma upp ur sängen snabbt). Jag undrar egentligenen inte om han sypr för att magen är i stortsätt tom, man vet ju med sig själv att man blir illamående om man är hungrig och inte ätit på länge.. Jag har lixom fått för mig att han är så "bortskämd" för att han emellanåt för lite extra saker i sin mat att han därför väntar tills det trillar ner något bättre, men nu vet jag faktiskt inte.. Så i morse när jag ändå gick upp så kokade jag ris till honom och han åt som att han aldrig tidigare sett mat, så han avr hungrig min fis. Vilket fall så tänkte jag ringa vet i dag igen men fick inte tag på dem.. Sedan under dagen har han ätit ris utan problem och utan några spyor, vi har även blandat i någon dl foder och han har ätit.. Frågan är bara varför han itne åt tidigare.. Är det kanske för att han är bortskämd och vöntar på något bättre, han kanske har tröttnat på fodret, han kanske har ont i tänderna, kanske beror allt detta på att han har vårkänslor och tikar som löper och dofterna flyger runt i luften eller något annat krux.. Någon som har något bra föslag..? Jag vet dock att han äter sämre när tikar löper. Kanske finns det någon här runtomkring, har ju dock inte samma näsa som Maddox så det är svårt att säga ;)?! Det var som Kristoffer sa, när jag sa att han aldrig gjort såhär "hårt" med spye och så tidigare, att han har heller aldrig tidigare varit tre år och nu är mer en vuxen hane och ingen unghund. kanske är det så oroar jag mig kanske i onödan.. Ja vad vet jag.. Blir det inte bättre nu med hjälp av riset och fodret tillsammans så får jag nog kontakta en vet vilket fall.. För i övrigt så är han pigg, glad och elert som vanligt.. Nog traggat av hönsmamman..

 

Grattis än en gång D-kullen!

Ha det så bra!

Massor med kramar

Sandra

Ovido - Quiz & Flashcards