Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg den 6 maj 2009

Av Sandra - 6 maj 2009 20:50

Hej kära vänner!


Nu har även vårruset gått av stapeln och i år sprang äver jag ;). Jag sprang med mina gamla och kära kollegor från Månsagården.. Var lite orolig för att behöva gå hela rundan för att jag varit lite dålig med träningen men det löste sig minsann.. Tänk vilken dragkraft allt folk runtomkring har. Jag tog mig genom hela rundan med enbart ett litet litet kort stopp (eftersom att jag inte visste att jag hade 100 meter kvar till målsträcket och jag var aningen trött, men runt hörnet så såg jag skyltarna och började genast att springa igen ;) ). Det var ju inte utan att mina gamla kollegor blev lite impade och inte minst jag själv av min prestation. Jag sprang förbi atleten Eva som brukar springa ett par sträckor i veckan. Eva träffade Maria i banan och blev förvånad över att träffas så denna dialog kom till:


-Nämen hej

-vad gör du här, trodde du sprungit i mål.

-nej minsann men titta till vänster.

-på vaddå?

-på henne.

-vem?

-ja "hon som inte springer"...


Denna som inte springer var då jag ;).. Men på slutet så spurtade Eva om mig och sprang imål på lite mer än 30 minuter och kom 9 sekunder innan mig sedan så kom Maria ca 10 sekunder efter mig och sedan löpte de andra in där efter. Så vi var helnöjda med våra resultat. Madde hade aldrig tidigare sprungit så vi gjorde alla bra insatser!


Här kommer ett par bilder från picknicken efteråt.. Den är guld värd!


Anna, Madde och Eva, helnöjda med sina medaljer ;).


Maria och Susanne även de supernöjda med kvällen ;).


Susanne, Britt-marie och Anna. Det var minsann skönt att få på sig torra och varma kläder efter loppet.


De tyckte att jag skulle ställa upp i milen nästa år, njaaaa. Det vet i katten, men man ska väl aldrig säga aldrig, för vem vet ;)..


Nu har jag även dragit på mig en rejäl förkylning med halsont så nu håller jag tummarna för att denna skiten ska försvinna ur min kropp..


Nu ska jag ner och titta på Grey´s anatomy på 5:an..


Ha det så gott!

Kramar


Ovido - Quiz & Flashcards