Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg den 11 maj 2009

Av Sandra - 11 maj 2009 19:34

Hejsan hej!


Nu är det bara så att vissa behöver mer övning i bemötande än andra... och en som verkligen behöver detta är ägaren till det hunddagis som jag tänkte lämna Maddox till. Jag ska berätta.. För ett par veckor sedan var jag och hälsade på ett för oss nytt hunddagis eftersom att Christel på vårt andra dagis alltid är uppbokad och kan inte ta in fler hunddagis hundar än vad hon redan har tyvärr :(.. Fast jag förstår att de håller så hårt i henne för hon är verkligen härlig och har ett underbart bemötande och då passar hon även att arbeta med det yrke som hon numera har. Och eftersom att vi endast behöver någon dag då och då så är det lite svårt.. Men men iallafall så fick jag reda på ett annat hunddagis bara ett par kilometer ifrån mitt jobb vilket jag tycker är bra för då slipper man köra massor med omvägar..  Så för ett tag sedan var jag där och hälsade på för att se vad det var för ställe. När jag kom dit så var det ganska så tyst och ingen kom och mötte mig förrens ett bra tag när man stått där och tjoat lite.. Då fick jag träffa denna kvinliga ägare som verkade helt ok, men hade fullt upp eftersom att hon hade maten på spisen så jag fick hemsideadressen och skulle höra av mig vid ett annat tillfälle när jag tittat lite på sidan. Sagt och gjort, jag åkte hem för att kolla och tyckte att det kändes helt ok men hade ändå ett par frågor till henne om hennes utbildning, försäkringar osv.. Så idag när Maddox var med mig på jobbet så tog vi en sväng inom hunddagiset när jag slutat. Väl där så är det idag helt dött såg inte ett djur , (detta är inte bara ett hunddagis utan ett husdjurspensionat, så det kan vara massor med olika djur) förrutom en liten katt kom smygandes.. Och eftersom att inte ägaren fanns i närheten och hörde mitt tjoande så gick jag till hennes hus och plingade på (huset ligger bakom detta utbygge av "stall" eller vad man ska kalla det).. En hund började skälla och hon kommer och öppnar dörren.  Jag berättade om att jag varit där tidigare och att jag varit inne och läst på hemsidan och tyckte att allt verkade bra. Då säger hon snäsigt och på ett mycket otrevligt sätt att nej du har då inte läst på hemsidan. Jo, säger jag. Då fräser hon om att där står det tydligt och klart att hon vill att man ska ringa för att boka plats. Eftersom att jag inte skulle boka någon plats utan bara komma och hälsa och visa upp mig och min hund så kände inte jag att det handlade riktigt om samma sak. Men hon ville inte ha några som rann/springer här på hennes ställe. nehä ursäkta säger jag och funderar på att gå då frågar hon om vi ska boka en tid nu när jag ändå är här. Ja, nej, jag vet inte säger jag som blev helt ställd av hennes otrevliga sätt. Nej då kan du ju fundera på det säger hon och jag säger ok. Hon hämtar kalendern och vi bokar en tid då påpekar hon att när vi kommer och hälsa på, på den inbokade tiden, så ska jag endast hålla mig vid stallet och vänta där tills hon kommer och hunden ska sitta i buren. Ok sa jag och tackade för mig och gick. När jag var på väg till bilen så sa jag till mig själv att här ska Maddox INTE vara, kan hon inte vara trevlig mot mig så tänker jag definitivt inte lämna min ögonsten till henne för passning, ALDRIG! Vilken typ, det var riktigt länge sedan jag träffade någon som hade ett så dåligt bemötande. Jag kan kanske förstå henne att hon vill veta vilka som kommer och på vilka tider och inte ha något springande på hennes gård men det hade hon kunnat förmedla på ett mycket trevligare sätt anser jag.. Jag kommer iallafall inte att rekomendera någon att lämna sina älskade djur på Fågelängens husdjurspensionat hädanefter! Sedan vet inte jag om detta var hennes dåliga dagsform men de gjorde inget trevligt intryck på mig iaf. I morgon är det jag som ringer och avbokar tiden till på onsdag, frågan är om jag i telefonen ska påpeka det dåliga bemötandet eller inte..

Vad tycker ni?


Ha det så bra!

Kramar

Sandra

Ovido - Quiz & Flashcards