Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Alltid ett härligt mottagande!

Av Sandra - 12 januari 2009 19:18

Hej mina kära vänner!


Idag har jag jobbat som vanligt och efter det så hämtade Kristoffer mig på jobbet. När vi kommer hem så blir vi, som alltid, hjärtligt välkomna hem av Maddox. Han är verkligen helt underbar. Sedan var han som ett litet plåster tills jag och han låg och kelade på den nya mattan inne i vardagsrummet.. Han älskar kel min stora hund :), jag tycker det är ganska så mysigt också så det blev mys och kel fram till att maten var klar. Det är precis som att även han, Maddox, kräver sin dagliga mys och kelstund. Givetvis så blir det många kelstunder under en dag och speciellt om man är ledig, vem kan stå emot ett par hundögon som  bara vill mysa ;). Så ikväll när vi tvåbenta hoppar upp i soffan så kommer det även en frybent som vill ligga bredvid och kela :).. Det är härligt. Nu ikväll så var vi även och "lapade" lite sol i solariet inte för att det är så nyttigt men man känner sig ganska fräsch så nu har vi solat två gånger sedan vi kom hem och det känns bra att hålla igång färgen dessa gråa dagar.. Sedan var vi inom Maxi för att köpa de nödvändigaste och då flög det med ett par tjurmusklar till Maddox men när vi kom hem så luktar det såååå fruktansvärt vidrigt så vi kan inte ge dem till honom, hans mage kommer att slå bakut :(. Det är bättre att köpa dem i djurbutiker där de står framme och luktar normalt, inte för att det heller är någon "härlig" doft men i jämförelse med dessa så lukar de nästan gott :)..


Nej nu så ska jag göra lite jobb från jobbet därefter så väntar det en film och Ottos glass med vanilj & nötsmak :D..


Ha det så bra!

Kramar

 
 
Sara

Sara

12 januari 2009 21:24

Åhh vad det är mysigt med djur.. kan tänka mig att han har en gosig päls att burra in sig i :) Kram

http://saragolosa.blogg.se

 
Anneli

Anneli

14 januari 2009 23:16

Javisst är det mysigt med ett riktigt berner-mys :)
Det lät gott med glass...ska kanske slå till på det i morgonkväll ;-)
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards