Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Måndag..

Av Sandra - 19 januari 2009 20:57

Då var det måndag igen! Jag tycker att det är rikitgt skoj att gå till jobbet.. Som Agneta skrev i inlägget under så har jag sökt en ny tjänst. Jag trivs egentligen såå super mycket på Månsagården där jag är nu men eftersom att jag med flera fått reda på att det troligtvis inte kommer att bli någon förlängning på våra vikariat så måsta man hålla tentaklarna ute :). Även om hon som hon sa rektorn gärna hade haft kvar oss så  blir hon övertalig om hon låter oss vara kvar och det blir aningen knasigt. Men nu får vi se vad som händer med tjänsten som jag sökt, som även den är på förskolan. Fast detta är en fast tjänst eller tillsvidaretjänst som det heter. Det är en ny småbarnsavdelning så det hade varit väldigt skoj och jag tror att man fått en bredare grund om man är med ifrån början. Det hade vilket fall som varit väldigt skoj även om det troligvis hade blivit väldigt tungt och jobbigt till en början fram tills man fått samman gruppen.. Med tanke på att det är 18 småbarn som ska in på avdelningen.. Idag är det vilket fall som två veckor kvar tills de första barnen kommer för inskolning. Men som sagt vi får se.. Lovar att jag kommer hålla er uppdaterade :)..


Helgen som gick var vi uppe i Småland och hälsade på mamma och min bror och hans familj. Det var riktigt trevligt.. Alltid lika härligt att komma hem och träffa dem även om det är tungt emellanåt. Kan lixom fortfarande inte riktigt ta till mig att Kjell inte kommer att komma tillbaka, det finns en sådan fruktansvärd STOR saknad hos oss alla. Men men allt är som det är och ingen kan ändra på det.. Livet måste gå vidare.. På tal om att gå vidare så måste jag ge min mamma en stor eloge som orkar gå igenom allt detta. Jag ser upp till dig så mycket och jag är såå stolt över dig! Mamma var även på sitt nya jobb idag så jag måste strax ringa henne och höra hur det gick.. Annars i helgen så åkte vi skridskor en sväng, bilder kommer inom kort :). Sedan hjälpte vi även min bror och hans fru att rensa i deras garage och tänk så fort det går om man hjälps åt. Vi höll på i lite mer än 2 timmar sedan var vi klara.  


Nej nu mina kära bloggläsare så ska jag plocka ner den sista ljusslingan (som skulle varit nere för länge sedan känns det som ;)).


Ha det så bra!


Kramar

Sandra

 
 
Annica & Prinsen

Annica & Prinsen

20 januari 2009 00:25

Vilken trevlig sida du har fått till här. Känns som det är betydligt enklare en zoomin men det är kanske för att det finns så mycket på den hemsidan. Hoppas att du får tillsvidaretjänsten, så mycket tryggare :-)

Ha det så jätte bra!
kram

http://kronholm.zoomin.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards