Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 20 januari 2009

Träning..

Av Sandra - 20 januari 2009 22:01

Hej!


Nu ikväll så har jag varit iväg och tränat med Maddox, blev faktiskt lite impad av min jycke.. Han är verkligen duktig min hund som inte glömt bort alla moment i lydnaden eftersom att jag varit så dålig med att träna honom de senaste månaderna.. det har varit så mycket med allt så jag har inte kännt någon som helt insperation till att åka iväg och träna med honom.. men idag var det riktigt härligt att träffa lite träningskompisar och träna en sväng. Så nu ska jag ta tag i detta och arbeta med honom igen, inte för att vi har några höga ambitioner men det hade varit skoj att klara av klass I :). Så nu ska det övas ofta och i olika miljöer.. Inte heller var han helt okontaktbar när det gäller löptikar idag. För Sally är i höglöp och la svansen åt sidan och tyckte verkligen att Maddox var en stilig kille men det kommer knappast inte att hålla i sig för när hon är ur sitt löp brukar hon inte vara så förtjust i hans sätt att försöka impa på henne ;).. Men idag så luktade de på varandra genom ett staket och Maddox började genast att gnälla, hoppa och inbjuda till lek. Men det som mest förvånade mig var att när vi skulle gå där ifrån så gick han med utan någon som helst protest, vilket jag kan lova aldrig tidigare har hänt! Men det var som jag sa till Eva, att kanske han har vuxit till sig lite och kan koncentrera sig på lite annat än bara tjejer :). Så då kanske hoppet inte är ute för oss att lyckas med lydnadsklass I.. Vi får väl se..


Idag har jag förresten även sålt vår ena soffa och en fåtölj som egentligen inte får plats här hemma hos oss så det var superbra att jag fick den såld och att hon kommer och hämta den i helgen :). Så nu ska jag istället köpa en ny fåtölj som vi kan ha på den platsen:). Det kommer att bli så mycket bättre..  


Nu ska jag hoppa i kojs..


Vi hörs!

Kramar

Sandra

 
 
Emelie

Emelie

20 januari 2009 23:25

Lycka till med träningen! Kram på er!

http://finarossinas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards