Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 25 april 2009

Sommarvärmen har kommit och likaså fästingarna :(...

Av Sandra - 25 april 2009 16:14

Tjohoo!


I morse efter frukost åkte vi ner till gymet jag och Kristoffer.. Där jag är alldeles för sällan, men men.. Idag var jag iallafall med och tränade genom min kropp och när vi sedan kom hem så fortsatte jag att jobba i trädgården, känder så mycket energi nu när solen skiner. Eftersom att vår gräsmatta är under uppgång så kan man än så länge inte klippa den för gräset är nästan obefintligt men det växer så det knakar runtomkring. Så det var med häcksaxen som jag fick gå ner på alla fyra och klippa lite idag.. Först då märkte jag var nässlor vi har här.. Det är helt galet mycket. Men hyresvärden sa att de förvinner om man börja klippa ner dem, så vi får hoppas på detta, för givetvis lyckades jag bränna mig på flera ställen och det känns fortfarande iallfall på handen nu flera timmar efteråt..


Har även märkt av att de förgjorda fästingarna vaknat till liv igen.. Jag har aldrig och kommer nog aldrig att förstå deras mening med livet, de är enbart ett stort skadedjur! För er som inte vet så fick Maddox borelia förra året och har och kommer alltid att ha kvar sin ansiktsförlamning därifrån. Så alla redan har jag plockat flera fästingar så i dag körde jag till djurmagasinet och andra djurbutiker för att hitta ett bra fästinghalsband som inte är något nervgift i. Men dessa halsband som funnits tidigare med citrusdoft får inte säljas här i Sverige längre.. Jag blir SÅ trött! De finns dock i Danmark men hur ofta åker man dit..? Så då beslöt jag mig för att när jag ändå skulle och handla på Maxi att köpa ingredienser till ett eget fästingmedel. Har förvisso aldrig gjort detta tidigare men en personal i en av djurbutikerna sa ett recept. Så jag köpte: timjan, citronmeliss, citronolja och vitlök.. Jag köpte dock färska örter och när jag kom hem så läste jag här inne på nätet att det skulle vara torkade örter, så jag vet itne om detta kommer att fungerar.. Men allt är värt ett försök.. När jag slog fästingmedel här på nätet så kom det upp massor med recept så nu ska här kokas.. Jag tänkte att om mina färska örter kokas med i vattnet så kanske det blir en bra effekt.. Tja vi får väl se, håll tummarna.. Risken för att han kommer att stinka som en liten stinkbomb finns dock känns det som :)..  Annars så njuter vi av värmen och ledigheten.. Det är så skönt att vara ledig.  


Härromdagen så var Marleen och hennes lilla Smilla på besök, en otroligt vacker liten tjej.. Det var skoj att träffa dem, Stille kom en snabb runda efter att han tränat klar men under tiden så hade vi det trevligt och pratade å pratade, helts plötsligt hade det gått flera timmar och de som just kommit ;). Det går snabbt när man har det roligt! Någon bild på det lilla hjärtegrynet kommer inom en snar framtid..


Nej mina vänner nu ska jag ta och koka mitt fästingmedel.. Men vi ses snart igen!


Ha det så bra!

Kramar

 
 
ams

ams

27 april 2009 18:56

Ja du Sandra... fästingar är bara så onödiga... Jag har provat ett fästingrecept som bestod av vatten, vinäger, vitlök och rosmarin... Inte vet jag om det var just sprayet som hjälpte, men jag fick inga fästingar iallafall...Ha det gott kram/Agneta

http://www.ams.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards