Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

En helg med full fart..

Av Sandra - 3 maj 2009 20:12

hejsan hej!


Helgen har verkligen varit fullspäckad! I fredags så åkte vi hem för att fixa bilen som nu är i stortsätt felfri igen bara en lite sak kvar men det måste göras på Volvo.. Det värsta var att klåparen som hjälpte oss att plocka samman delarna gav oss en sak helt fel så det sista på bilden fick göras först idag morse så det var aningen störigt.. men skönt är det att allt fungerar som det ska nu! Sedan i Lördags så var vi på den årliga träffen uppe hos Emelie och Stefan. Det är alltid lika skoj att åka upp och hälsa på. Det blev inte så många bra bilder men bilder blev det och här kommer några...


På vägen upp till Motala, efter Gränna ser vi alltid detta huset och tänker att det måste vara där Emil i Lönneberga spelades in för visst är det lurigt likt deras hus i Katthult.. 


Maddox han hittade en kärlek, bernertiken Fina.. 


Denna bilden är egentligen inte så bra men jag tyckte ändå att den sa så mycket... Kolla in alla olika detaljer.. Så mycket som kan hända på en och samma bild.. 


Grillning är en obligatorisk grej på dessa träffar det är så mysigt och alla får vi smaka en bit utan kakan ;). Henrik är en riktigt liten solståle!


Solen var oxå framme så vi hade ett underbart väder så hundarna passade givetvis på att ta sig ett och annat dopp! 


Tyra blev desto mer sugen på de korvarna som ingen annan tänk att äta.. Kolla in hennes tunga. Själv så tänkte jag att visst få hon titta, se men inte röra som amn bruka säga.. Men..... 


Tyra snabb som bixten tog båda korvarna i ett bett även om jag mitt i fotograferandet försäkte hejda henne och eftersom att Doris kom bakom och ville ha en del av korven så slängde hon minst sagt i sig korvarna.. Det var ingen som hann hejda henne och än mindre ta dem ifrån henne.. Så det resulterade i att hon brände sig i munnen och spydde en del efterett litet tag. Hoppas att hon nu är bra igen. 


Jag och Henrik leker :).. 


Denna vackra Berner i trä har jag säkert nämnt tidigare men jag måste bara visa den här inne för jag tycker att den är så fin! Stefan är grym med sitt såg. Jag och kristoffer vann förresten den årliga tipspromenaden, eller kom på delad förstaplats :), och Maddox han vann hinderbanan i år! Så vi tog hem ett pris i form av en liten stol som man ska ha ute med en liten kruka på. Detta pris har Stefan sågat med sitt såg :). Bilder kommer så småningom..


I morgon så ska jag skola in en pojk hos oss och sedan på eftermiddagen så ska jag iväg och springa Vårruset i Malmö så håll tummarna ;). 


Nu ska jag ner och ta hand om min sjukling som blivit förkyld..


Ha det så bra!

Många kramar

Sandra  



 
 
Lotta & Gossarna

Lotta & Gossarna

16 maj 2009 10:34

Hej!
Hittade hit genom Emelies länkar.
Såg bilden på gården ni passerat efter Gränna.. är det den som ligger mellan Gränna och Ödeshög? (jag bor i Ödeshög)
Läste oxå om det otrevliga bemötandet ni fick på hunddagiset.. varför är vissa sådana? Jag förstår att du inte vill ha Maddox där! Jag har nyligen öppnat ett hundagis ihop med min syster och vi tycker det är jättekul när någon/några kommer och hälsar på oss under dagarna..
Ha det gott!
Lotta

http://bernergossar.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards