Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg den 3 februari 2009

Av Sandra - 3 februari 2009 19:55


Jaha då har även Kristoffer fått influensan.. Han har nu samma symptomer som jag hade i lördags så välkommen älskling in i influensaträsket.. Så ett par svettiga och jobbiga dagar har han att vänta sig.. Tur i oturen är som sagt att jag inte har någon högre feber just nu, hoppas att det även håller i sig i natt.. Håll tummarna vettja ;). Men när båda är sjuka så blir det andra saker som blir jobbigare som vem ska: laga mat, diska, handla, ta hand om den som är sjuk (dvs. oss båda två) osv..?? Det finns möjligtvis ingen hemtjänst att beställa...?!? Det hade suttit fin fint. Men som sagt jag planera att blir helt frisk nu inom snar framtid så dessa lotterna hamnar för tillfället på mig eftersom att stackarn ligger helt utslagen.. Kristoffer arbetade dock för två nu när jag varit som mest dålig.. Nu helt plötsligt hinner jag inte vara sjuk längre, visst är det konstigt.. Även om allt går i ultrarapid när det väl händer något, men så är det..


Nej mina kära bloggläsare nu ska jag pausa igen en sväng i soffan måste ta igen mig..


Kram

Av Sandra - 3 februari 2009 11:04

Hej..


Här hos oss är det fortfarande sjukstuga, jag har inte blivit av med min influensa även om en del av febern har kunnat lindras med hjälp av ipren under dagarna. Under nätterna så är jag på forsränning i sängen känns det som emellanåt, inget vidare att vakna helt dyngsur ;).. Med tanke på att jag är inne på min fjärde dag där jag bara ligger hela dagarna så är jag inte heller så stimulerad kan jag lova, så i går hade jag nästan problem med att somna. Så idag under de timmarna jag orkar så tänkte jag att jag försöka lösa ett korsord eller liknande. Jag tänkte som jag gör med Maddox, han kan inte bara få promenader utan måste få lite hjärnjympa för att bli trött så därav tänkte jag oxå göra lite av det nu när jag är dålig.. Någon som har något annat bra förslag så, let me know!?! Jag tycker att detta är såå tråkigt att det knappt är sant och Maddox han tittar konstigt på mig emellanåt och undrar vad det är med mig och vill vara nära och pussa på mig helst hela tiden. Han har nämnligen aldrig tidigare sett mig så här sjuk, på ett sätt är ju det skönt med tanke på att jag är sjuk så pass sällan.. Jag pratade med en jobbarkompis innan idag och hon berättade att hälften av barnen ungefär är hemma och är sjuka så visst är det många som har denna "härliga" influensa.. Jag tänkte att jag ska tillbaka på jobbet på torsdag men hon tyckte att jag skulle vänta tills jag är helt frisk så att det inte bli bakslag igen och hon har nog rätt i det, hostan som jag har är inget vidare känns som att man ska spy somliga gånger.. Men eftersom att Kristoffer köpte diverse hostmediciner i går så ska den nog snart ge sig, hoppas hoppas.. Även Kristoffer är hemma idag hans mage har varit i uppror hela natten och det har duggat tätt mellan toalettbesöken och nu på morgonen tog han en pepcid duo vilket i sin tur medförde kramper i magen så nu ligger även den stackarn nere i soffan och titta på film. Så sjukstuga kan man nog allt säga att vi har.. Någon som vill assistera sjuksyster?! ;).. Skämt och sidor hoppas att detta snart försvinner för nu börjar jag nästan längta tillbaka till jobbet.. Hoppas förresten innerligt att inte våra bakterier kan smittas över till vår lille prins Maddox..


Ha det så fint så ska vi försöka krya på oss..

Kramar

Sjuklingen..

Ovido - Quiz & Flashcards