Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg den 7 februari 2009

Av Sandra - 7 februari 2009 21:56

Hejsan hej!

Nu äntligen är man pigg och elert igen bara lite lite kvar av både hosta och förkylning.. Men allt känns faktiskt rikitgt bra. I gårdagens tidning (Kristianstadsbladet) kunde man läsa om hur politikerna tycker att förskolorna bör höja barnantalet.. Jag säger bara kris.. Tanken är helt bisarr. Om vi tar vår avdelning som ett exempel vilket är en storbarnsavdelning som alla redan tar emot 21 barn och de flesta barnen är alltid där och då hela dagar från morgonen till sena eftermiddagen.  Förrutom då när vi lixom alla andra ställen har sjukdomstider som nu vill säga. Avdelningen är egentligen i storlek till ett barnantal på 15 barn. Så nej tack till ännu fler barn på förskolorna, det säger ju sig själv att pedagogerna sliter ut sig för att de ändå vill ha en bra och fungerande verksamhet. Förskolan är knappast ett ställe där vi pedagoger sitter och "passar en hög med barn", utan varje dag förs det daglig pedagogisk verksamhet. Denna verksamhet är synd att dra ner på pågrund av för mycket barn vilket i sin tur medför att inte ens barnen själva kommer att orka med på grund av det höga ljud och stoj som kan bli. Välkomna politiker ut i verkligheten och arbeta ett par veckor så får vi sedan disskutera om det behövs några fler barn på förskolan.


Vilket fall så ringde den lokala tidningen upp en pedagog på min avdelning och gjorde en intervju och senare under dagen dök en fotograf upp. Mitt i lunchen kom han och hälsade på och givetvis lyckades jag komma med på ett litet hörn ;). Så i morse vaknade jag av ett plingande SMS. "Hej lokalkändis. Kan jag få din autograf?. Kram" (Tack Malin det värmde och givetvis ska jag ge dig min autograf ;) ). Öööö vad?!? var min första tanke men sedan slog det mig att inlägget är nog med i tidningen, så sant så. Här är bilden:

Ser ni mig till höger ;).. Syns knappast inte att det är lilla jag bakom kastanjerna.. Såhär ser en del av min avdelning ut förresten ;)..


Nu har även årets melodifestival gått av stapeln och jag vet inte rikitgt vad jag tycker.. Flera var ruskigt dåliga och borde absolut inte vara med i den här sortens tävling medan någon ändå var hyffsat ok. Ingen sådan super hit men de som gick vidare; Emilia med hennes World låt och Alcazars discodänga var ganska ok. Men vi får ändå hoppas att kommande veckor har ett starkare utbud. Om inte annat så får man väl snart själv ta och klämma i en låt och fösköka dra hem hela tjofatterittan.. Det hade minsann varit skoj. Fast våra nordiska låtar går ändå inte hem i de baltiska länderna så vi måste nog hitta en ny typ av musikstil för att vidare kunna ta hem detta igen..


I morgon ska jag och Maddox iväg och träna, vilket ska bli rikitgt härligt, för nu var det bra länge sedan.


Ha det fint!

Många Kramar

Ovido - Quiz & Flashcards