Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg under januari 2009

Av Sandra - 12 januari 2009 19:18

Hej mina kära vänner!


Idag har jag jobbat som vanligt och efter det så hämtade Kristoffer mig på jobbet. När vi kommer hem så blir vi, som alltid, hjärtligt välkomna hem av Maddox. Han är verkligen helt underbar. Sedan var han som ett litet plåster tills jag och han låg och kelade på den nya mattan inne i vardagsrummet.. Han älskar kel min stora hund :), jag tycker det är ganska så mysigt också så det blev mys och kel fram till att maten var klar. Det är precis som att även han, Maddox, kräver sin dagliga mys och kelstund. Givetvis så blir det många kelstunder under en dag och speciellt om man är ledig, vem kan stå emot ett par hundögon som  bara vill mysa ;). Så ikväll när vi tvåbenta hoppar upp i soffan så kommer det även en frybent som vill ligga bredvid och kela :).. Det är härligt. Nu ikväll så var vi även och "lapade" lite sol i solariet inte för att det är så nyttigt men man känner sig ganska fräsch så nu har vi solat två gånger sedan vi kom hem och det känns bra att hålla igång färgen dessa gråa dagar.. Sedan var vi inom Maxi för att köpa de nödvändigaste och då flög det med ett par tjurmusklar till Maddox men när vi kom hem så luktar det såååå fruktansvärt vidrigt så vi kan inte ge dem till honom, hans mage kommer att slå bakut :(. Det är bättre att köpa dem i djurbutiker där de står framme och luktar normalt, inte för att det heller är någon "härlig" doft men i jämförelse med dessa så lukar de nästan gott :)..


Nej nu så ska jag göra lite jobb från jobbet därefter så väntar det en film och Ottos glass med vanilj & nötsmak :D..


Ha det så bra!

Kramar

Av Sandra - 11 januari 2009 17:45

Det blev att jag och Maddox åkte ner till Malin och hennes familj idag. Vi gick en runda på standen och njöt av havet.. Det är verkligen fridfullt. Maddox tycker att det är lika härligt att komma ner till havet för att gå och strosa runt och "läsa tidningen". Tuva körde även lite lydnad med Maddox..

Hon började med sitt..

fortsatte med ligg..

och avslutade med skall och vacker tass.. Sicket team..


Sedan åt vi lunch hemma i deras fina hus, mumsigt! Efter kaffet ville barnen leka med Maddox lite till innan vi skulle åka hem så det blev lite fotboll vilket Maddox inte bangar på..

Malin, Svante och Maddox som spelar fotboll..


Sedan åkte jag vidare för att tvätta vår "svarta" bil som numera åter är röd :).. Tänk man såg knappt vad det var för regnummer på bilen för den var sååå smutsig. Men nu är den fin igen!


Ha det så bra!

Kram

Sandra

Av Sandra - 11 januari 2009 10:00

Hej på er!

Idag ser det ut att bli en rikitgt fin och kall dag. Det är ca 1 minus ute vilket betyder underbart med tanke på att man slipper torka kladdiga leriga tassar varje gång Maddox ska komma in :). Han älskar att ligga ute på trädäcket när det är lite kallt, där ligger han lugnt och stilla och filosoferar.. jag vet inte rikitgt om vi ska gå en långrunda här runtomkring idag eller om vi kanske ska köra ner till Malin i Åhus och gå en sväng.. Ni vet all miljöträning är ju bra så jag tror minsann att jag ska slänga iväg ett mess till henne, men jag får väl vänta lite för de hade vänner hemma i går så de sover nog hela familjen ;).. Annars idag så blir det nog en ganska lugn söndag. Kristoffer jobbar så han kommer hem om ett par timmar. Ska se om jag kanske hinner få upp halllampan tills dess.. Sedan lovar jag (som jag sagt till de andra som följde min andra blogg på hemsidan) att det ska komma upp lite bilder här hemifrån :)..


Nu ska jag ta och äta lite frukost och sedan ska jag ut i den friska luften.


Ha en härlig dag!

Kramar

Av Sandra - 10 januari 2009 11:12

..för att välja denna blogg! Den var bra på det sättet att man kan fixa och forma med bakgrunder och sånt själv. Minus är väl att man bara kan ladda upp en bild i taget, men det ska jag nog kunna leva med ;).. Varför jag egentligen bytte från min hemsida var för att jag nästan drog mig för att uppdatera den eftersom att det var så många extra steg innan man kunde ladda upp bilderna in i bloggen och eftersom att jag inte har någon Kennel eller liknande där jag måste visa upp min älskade hund på det viset så kan det bli lika bra med en vanlig blogg! Så nu mina kära vänner så får ni följa mig här inne på lanquist.bloggagratis.se :). Så enkelt det är här inne med att lägga in ett meddelande, jag kommer garanterat att bli bättre på att uppdatera vad som händer här hemma :).. Vi hörs och ses! Kramar


Kramar

Av Sandra - 10 januari 2009 10:15

Nu jämför jag två olika bloggar för att se vilken som egentligen är bäst.. Hur enkelt är det att sätta in bilder och grejer..

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards