Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

Fast tjänst, Sälen, sjuk mm.

Av Sandra - 17 februari 2009 17:33

Hejsan hej!


Nu var det ett litet tag sedan jag uppdaterade hemsidan så här kommer ett ihop plock av vad som hänt..


Förra måndagen fick jag reda på att jag fått en fast, 100%, tjänst en bit här i från så äntligen vet jag vad jag har att göra framöver utan att behöva oroa mig för att jag snart måste leta efter annat :). Det känns rikitgt härligt. Nu har jag även varit och träffat mina bliviande arbetskollegor och de är väldigt trevliga så detta ska bli rikitgt skoj. Även om det känns tråkigt att lämna Månsagården där jag trivs väldigt bra. Men eftersom att jag vet att det inte kommer att finnas något mer för mig där efter i juni så måste jag faktiskt tänka lite på mig själv och ta denna tjänst som jag faktiskt blev erbjuden. Så där kommer jag att börja jobba den 1 april så nu har jag ett litet tag på att slutföra det jag påbörjat och hinna säga hejdå till alla barn och föräldrar.


I söndags så kom vi även hem från ett par dagar i Sälen. Vi hade ett helt underbart väder uppe i fjällen och det var så härligt. Synd bara att jag lyckades bli sjuk än en gång :(. Vi kom upp i onsdags och allt var som vanligt och på torsdagen så var vi ute och åkte skidor hela dagen. Det var helt underbart, hade ju sett fram emot detta så länge och seda var verkligen super härligt. Hostan hade hållt i sig sedan jag hade influensan men annars så kände jag mig pigg och kry som en nötkärna. Men på torsdags kvällen så tinade jag aldrig rikitgt upp utan gick och frös hela tiden och när jag låg i soffan så kände jag även att det började göra ont i min vänstra lunga.. Efter att jag tagit en lång och varm dusch men en varm bastustund så slutade jag äntligen frysa men jag kände mig otroligt trött  och hostan blev nästan värrre.. Så vid kl 19 låg jag i sängen och kände mig allmänt sjuk med hög feber, framåt kvällen gjorde det mer och mer ont i ljungan så jag var nästan säker på att jag nu skulle få lunginflammation.. Så jag proppade mig full med ibumetin och vatten och försökte sova.. under natten så vaknade jag väldigt många gånger för att det gjorde så ont i lungan.. Så dagen efter åkte vi ner till vårdcentralen i Sälen. Läkaren konstaterade att det inte var någon lunginflammation utan att det hade blivit en blödning i lungan pga. att jag hostat så mycket och länge. Däremot hade jag en rejäl infektion i luftrören (min sänka låg på 115 och skulle egentligen ligga på 8). Så jag fick en stark hostmedicin med morfin utskrivet och pencelin mot infektionen. Sedan hade jag egna ipren och ibumetin som jag samtidigt skulle ta mot febern och huvudvärken.. Så redan dagen efter hade det onda i lungan släppt och jag kände mig lite bättre men jag kände mig fortfarande trött hängig, dåsig och allmänt borta. Och där är jag fortfarande, sover mest hela dagarna. Till råga på allt så när vi lämnade av barnen i söndags så var min bror dålig och hade spytt och eftersom att jag redan var så nedsatt så tänkte jag att jag säkert få det oxå och som ett brev på posten så spydde jag tidigare idag. Har dock inte gjort det sedan dess och hoppas på att det inte bli något mer heller.. Kanske är det alla mediciner som påverkade mitt illamående.. Ja vi får väl se vad som händer förhoppningsvis så blir jag frisk inom en snar framtid. Men troligvis så får jag kanske stanna hemma hela vecka så att jag vila ut detta för det är verkligen inget roligt. Jag tycker att det är jättetråkigt att ligga hemma och vara sjuk, även om jag sover mest hela tiden.. Men det är väl vad min kropp behöver just nu så då får jag väl lyssna på den :).


Ännu en sak som hände när vi kom hem var att vi möttes av att vi inte hade något vatten i kranarna.. Jag blev så trött... Messade iväg ett mess till våra hyresvärdar. Men de hade vatten så vi fick palla oss bort dit och hämta vatten. Troligvis så hade det frusit för att vi inte använt vattnet på ett par dagar. Men efter många om och men så fungerar det nu igen utan att de behövde gräva upp hela gräsmattan, det visade sig att det frusit under vårt hus så nu är allt bra igen och vattnet rinner som aldrig förr ;).


Nej nu mina vänner så ska jag gå och lägga mig igen.. Men vi höres snart igen!


Ha det så bra!


Kramar


Ps. Bilder från Sälen kommer snart :).Ds

 
 
Sanna

Sanna

18 februari 2009 08:20

Grattis till nya jobbet!
Krya på dig. Maddox hjälper väl till och håller dig varm i soffan? :o)

http://www.bernerbloggen.blogspot.com

 
Ingen bild

Sara

18 februari 2009 13:00

Grattis till jobbet !
Jag vill med testa att åka skidor/snowboard med morfin i kroppen :) Snacka om att man kan trixa då =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards