Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 18 februari 2009

Sjukstugan talar :)..

Av Sandra - 18 februari 2009 10:43

God morgon min kära bloggläsare :).


Då har man precis vaknat och känner hur huvudvärken trycker inne i huvudet så nu inväntar jag bara på att min kompis Ipren ska göra lite inverkan så att man sedan kan göra något nyttigt som att kanske äte lite frukost eller varför inte se på en film.. Känner mig även lite illamående och hade jag inte vetat bättre så skulle man kunna tro att jag var gravid men mirakelhostmedicinen och penicillinet framkallar illamående känslor. Så tro mig jag är INTE gravid :).


Hostmedicinen har även lite andra biverkningar se här:


Vanliga (förekommer hos fler än 1 av 100 patienter): Förstoppning, illamående och kräkningar, kramper i gallvägarna. Mindre vanliga (förekommer hos fler än 1 av 1000 patienter): Omtöckning och humörsvängningar, speciellt vid höga doser. Följande biverkningar har rapporterats vid behandling med Cocillana-Etyfin: Hudutslag, nässelutslag, angioödem* (svullnad av ansikte och slemhinnor i mun och svalg), överkänslighetsreaktion, svårighet att kissa, hallucinationer, förhöjda levervärden, trötthet och dåsighet.

Även penicillinet kan man få lite biverkningar av:


Vanliga (fler än 1 person av 100 drabbas): Magbesvär, främst illamående eller lös avföring samt hudutslag.  Mindre vanliga: Överkänslighetsreaktion med feber och/eller ledvärk. Nässelutslag, blodbildsförändring (eosinofili).  Sällsynta (färre än 1 person av 1000 drabbas): Kraftig allergisk reaktion (anafylaktisk reaktion). Vid långvarig eller svår diarré bör du kontakta läkare. Klåda i underlivet kan orsakas av svampöverväxt.

Frågan är bara var jag får huvudvärken av eller om den kom som ett brev på posten i all blandning :).. Ja vad vet jag. Sitter och funderar på när jag ska gå tillbaka till jobbet.. Det är minsann inte lätt att veta när man känner sig helt frisk. Men ska man vara som vanligt så är jag inte där ännu... Hoppas att jag känner mig bättre i morgon så kanske jag kan gå på fredag...


Nu ska jag in och läsa lite på era sidor se om det hänt något roligt..

Men jag kommer tillbaka i eftermiddag och sätter in bilderna från Sälen :).

Kram

Sandra

 
 
Anneli

Anneli

18 februari 2009 11:48

Först måste jag gratulera till jobbet !! Kul,framförallt i dessa kristider :)

Mindre roligt att läsa att du blivit sjuk igen..stackare. Verkligen supertrist att du blev sjuk nu när ni var i Sälen också...på semestern !! Skönt att medicinen verkar och att du mår lite bättre iallfall,trots illamående och huvudvärk.
Krya på dig nu.
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Anneli

Anneli

18 februari 2009 11:55

Hej igen !
Påsarna har jag köpt på www.smartasaker.se
Dom är hur bra som helst och ger en en massa plats till annat skrot ;)
:D
Kram Anneli

http://www.maximilian.panatet.se

 
Ingen bild

Sara

18 februari 2009 13:02

Wuuhuu -> hallucinationer!
;D grattis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards