Mina ord och mina tankar...

Direktlänk till inlägg 22 februari 2009

Mycket att stå i..

Av Sandra - 22 februari 2009 12:03


Hej å hå!


idag ringer min älskling från jobbet och har en troligtivs en bra tanke om varför jag har ont i huvudet så mycket.. Troligvis så kan det bero på Gasolkaminen.. För sedan denna värmekälla kom in i huset så har jag blivit sjuk fått mer ont i huvudet så det kan kanske bero på den.. Så idag åker den ut och in kommer ytterligare två element.. Inte för att det är av de billigaste laget med tanke på att de går på el. Men vad katten ska man göra.. Huset i sig hade ioch för sig behövt en annan värmekälla med tanke på att det för tillfället är el och att det blir ganska dyrt i längden.. Så jag kanske får rekomendera vår hyresvärde det idag när han kommer. För idag så ska det bytas fläkt inne på toaletten eftersom att den varit sönder ett bra tag nu och sedan ska det bytas duschkabin. Vi ska sätta in två nya element samt även kolla elen i ett eluttag för det fungerar inte..  Så idag har vi lite att göra eller vi och vi vår hyresvärd har men jag ska försöka hjälpa till i den mån som går. Våra hyresvärdar är så trevliga så även om det är endel problem med huset emellanåt och man kan bli ganska så trött på det så väger de trevliga hyresvärdarna upp det för de ställer alltid upp och är väldigt bra! Så det är dagens projekt, kanske att jag ska ta och baka en kaka jag känner mig nämnligen lite sugen på en nybakt kaka av något slag så vi får väl se vad det blir..


I går var jag hos min gamla arbetskollega Malin i Åhus, vi var i skogen med hennes barn och åkte lite pulka sedan gick vi en runda vid stranden. Det var en rikitgt härlig dag! Maddox var givetvis med, han älskar ju både barn och allt som rör sig som i detta fall pulkor :).. Här kommer lite bilder ;).

Maddox i full fart hoppande jämte Tuva som drar upp sin pulka för att åka..  Maddox tycker att pulkan är väldigt konstig och rolig på samma gång så han skäller på den...


Malin och Svante gör sig redo att åka och Maddox vaktar bredvid så han kan springa med ner för backen..



 Jihaaa... Det var inte bara barnen som åkte utan Malin prövade också..

 

Även jag prövade och vilket ös det var... Jihaaaaaa.. Se upp i backen eller 10 hål i nacken....


Tuva och Svante kom på att det även gick bra att åka direkt på byxorna och magen.. Maddox tyckte att det var konsitigt att man kunde åka på så många olika sätt, han sprang gladeligen med i backen upp och ner..


I morse när jag Kristoffer skulle till jobbet så hade det snöat ca 10 cm så det var lite svårt att cykla.. Så det var bara för mig att pälsa på mig och vara den underbara sambon som alltid ställer upp. Vilket jag gladeligen gjorde för min prins. Då fick jag samtidigt se vilka fina istappar som vi fått utanför våra fönster..


Det får avsluta dagens blogg!


Ha det så bra!

Kramar

 
 
Ingen bild

Pluppp

22 februari 2009 12:44

Kul kul :P Jag åkte också pulka för några dagar sedan.. Fast vi hade inga pulkor så plastpåsar fick duga =) Men det funkade!

.. Fortfarande de rosa byxorna :P hehe

 
Emelie

Emelie

24 februari 2009 20:55

Har kollat några inlägg här! Så mysigt ni har det i ert lilla hus! Hoppas ni får ordning på värmen. En tälgstenskamin vore ju nåt! Dyr investering men el är ju så väldigt dyrt!
Härliga bilder i pulkbacken! Förstår att Maddox hade fullt upp!! kram på er och hoppas du får hålla dig frisk nu!

http://finarossinas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kajsa

25 februari 2009 06:24

MMM du e duktih på att stå i du..:) Kram Kajsa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 26 januari 2010 13:48

Hej! Vi ska flytta till ett nytt hus vilket ska bli riktigt skoj, till ett större hus i en annan del av stan. Ser verkligen fram emot detta, så nu gäller det att ha detta lilla hus i ordning för alla visningar som kommer att ske inom den närmsta...

Av Sandra - 17 januari 2010 10:41

Hej! Idag kommer förhoppningsvis en stor förändring att ske, kan dock inte avslöja det ännu men snart så.. Om en vecka eller så.. Nu ska alla saker bara på plats ;).. Håll tummarna för att det gå som jag tänkt.. Spännande saker kommer även att h...

Av Sandra - 12 januari 2010 18:07

Hejsan hej! Helgen som gick var vi i Småland och hälsade på våra kära familjer! Eftersom att vi ändå inte hade något vatten i kranen så passade denna helgen bättre än någonsin.. Men som tur väl var så var vattnet fixat tills vi kom hem. Tänkte s...

Av Sandra - 8 januari 2010 15:20

Hejsan hej!   Jag är såå otroligt lycklig! Man kan nästan tro att jag dragit storvinsten på ett lotteri och till en viss del så har jag nog det ;). Vi var med Maddox till veterinären idag för att han ätit så dåligt i över tre veckor så man var ju...

Av Sandra - 5 januari 2010 14:05

God fortsättning på det nya året gott folk!   Vilken härlig vinter det har varit och är dessutom denna vintern.. Så mycket snö och så kallt minns jag inte när det var sist, helt ljuvligt!! Maddox han njuter med fulla mått, så fort det är snö ute ...

Ovido - Quiz & Flashcards