Mina ord och mina tankar...

Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Sandra - 28 mars 2009 17:05

hejsan hej!


Idag på förmiddagen var vi nere på stan en runda, kollade lite kläder och skor. Men mitt huvudsakliga syfte var att köpa påskliljor som jag skulle planera i våra krukor utanför.. Då känner jag verkligen att det är vår.. För idag har vi haft vår väder här i Kristianstad, lite mycket moln emellanåt men skönt ändå. Så nu tänkte jag visa fina blommor som är på väg upp vilken är ett klart tecken på att våren är här! Ett annat säkert tecken är att vi i natt ställer fram klockan en timme till sommartid :).. Glöm inte detta kära vänner! 

 Snödropparna kom för flera veckor sedan och är nästan överblommade..


Denna lila och lilla blomma uppmärksammade jag idag när vi var i trädgården och nrä jag tittade omkring så fanns det hur många som helst. Vet dock inte vad det är för blomma :).. 


 

Jag sparade fjolårets påskliljelökar och när jag tittade i pappåsen där det bevarats så hade de redan börjat växa så idag planterades de ut i kanten av den blivande gräsmattan.. 


 Maddox han är alltid med på ett hörn, här jämte Physalisplantorna som jag försökt hålla i liv under vintern, de har fått stå ute i förrådet men det känns som att det kanske varit för kallt för dem. Jag planerade frön förra våren och efter ett tag så växte de som bara den.. Nu får vi se om dessa tar sig, ser dock aningen ledsna ut..


 Här är min prins igen jämte de nyplanterade påskliljorna som jag köpte på torget..


På tal om torget så får man en känsla av att vara utomlands när man är där. De säljer blommor och en massa olika grönsaker, frukter och andra odlade saker.. De bjuder på smakprov och pratar på thailändska eller något likande det var bara värmen som saknades, annars så.. Billigt och frächt är det också!!


I kväll så är det Earth hour och vi tänkte vara med på detta så det blir att mysa med tända ljus och Yatzy :). En timme går ju så fort. Det är dock mitt i Robinson vilket är synd, men det finns ju repris :)..


Ha nu en härlig dag så ska jag gå ner och laga mat.. I dag blir det pestofylld kycklingfilé med bacon rullad runtomkring. Färsk spenatpasta och en krämig sås till detta :)..


Ha det så bra!

Kramar

Sandra


Ovido - Quiz & Flashcards